Szybka dostawa - nawet w 24h! Obsługa sprzedaży hurtowej oraz detalicznej Darmowa wysyłka od 1200zł
Szybki kontakt +48 885 880 060
PL
Filtruj

Oleje silnikowe

103 produktów
Pokaż:
Mannol 7703 5W-30 1l Energy Formula PSA olej syntetyk Mannol 7703 5W-30 1l Energy Formula PSA olej syntetyk Mannol 7703 5W-30 1l Energy Formula PSA olej syntetyk
26,86 zł
Dodaj do koszyka
Mannol 7703 5W-30 1l Energy Formula PSA olej syntetyk
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
26,86 zł brutto
21,84 zł netto
w kartonie 20 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
Mannol 7709 5W-30 4l Olej Toyota Lexus Mannol 7709 5W-30 4l Olej Toyota Lexus Mannol 7709 5W-30 4l Olej Toyota Lexus
93,14 zł
Dodaj do koszyka
Mannol 7709 5W-30 4l Olej Toyota Lexus
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
93,14 zł brutto
75,72 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
Mannol 7715 1 L 5w-30 Olej VW, Audi silnikowy 504 00 / 507 00 Mannol 7715 1 L 5w-30 Olej VW, Audi silnikowy 504 00 / 507 00 Mannol 7715 1 L 5w-30 Olej VW, Audi silnikowy 504 00 /...
31,82 zł
Dodaj do koszyka
Producent: MANNOL
31,82 zł brutto
25,87 zł netto
w kartonie 20 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
Mannol 7904 Diesel 5W-40 5l olej silnikowy Grupa VW Mannol 7904 Diesel 5W-40 5l olej silnikowy Grupa VW Mannol 7904 Diesel 5W-40 5l olej silnikowy Grupa VW
109,72 zł
Dodaj do koszyka
Mannol 7904 Diesel 5W-40 5l olej silnikowy Grupa VW
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
109,72 zł brutto
89,20 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
Venol Synthesis Economic SM SL CF 5W30 C3 60L VW Venol Synthesis Economic SM SL CF 5W30 C3 60L VW Venol Synthesis Economic SM SL CF 5W30 C3 60L VW
1 247,58 zł
Dodaj do koszyka
Venol Synthesis Economic SM SL CF 5W30 C3 60L VW
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: VENOL
1 247,58 zł brutto
1 014,29 zł netto
w kartonie 1 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
Venol Semisynthesis SN CF 10W40 C3 5L V Venol Semisynthesis SN CF 10W40 C3 5L V Venol Semisynthesis SN CF 10W40 C3 5L V
110,10 zł
Dodaj do koszyka
Venol Semisynthesis SN CF 10W40 C3 5L V
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: VENOL
110,10 zł brutto
89,51 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
Mannol 7918 Legend Ultra 0W - 20 Olej syntetyczny 4l Mannol 7918 Legend Ultra 0W - 20 Olej syntetyczny 4l Mannol 7918 Legend Ultra 0W - 20 Olej syntetyczny 4l
98,40 zł
Dodaj do koszyka
Mannol 7918 Legend Ultra 0W - 20 Olej syntetyczny 4l
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
98,40 zł brutto
80,00 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
Valvoline 5W-30 Synpower 5L 872375 Valvoline 5W-30 Synpower 5L 872375 Valvoline 5W-30 Synpower XL-III C3 5L 872375
166,38 zł
Dodaj do koszyka
Valvoline 5W-30 Synpower XL-III C3 5L 872375
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: VALVOLINE
166,38 zł brutto
135,27 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
Valvoline 5W-30 Synpower 1L 872377 Valvoline 5W-30 Synpower 1L 872377 Valvoline 5W-30 Synpower 1L 872377
30,95 zł
Dodaj do koszyka
Valvoline 5W-30 Synpower 1L 872377
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: VALVOLINE
30,95 zł brutto
25,16 zł netto
w kartonie 12 sztuk
sztuki
kartony
Do koszyka
MANNOL Defender 10W-40 7507 Olej silnikowy 1L MANNOL Defender 10W-40 7507 Olej silnikowy 1L MANNOL Defender 10W-40 7507 Olej silnikowy 1L
20,75 zł
Na zamówienie
MANNOL Defender 10W-40 7507 Olej silnikowy 1L
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
20,75 zł brutto
16,87 zł netto
w kartonie 20 sztuk
sztuki
kartony
Na zamówienie
Valvoline 5W-30 Synpower 4L 872378 Valvoline 5W-30 Synpower 4L 872378 Valvoline 5W-30 Synpower 4L 872378
118,63 zł
Na zamówienie
Valvoline 5W-30 Synpower 4L 872378
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: VALVOLINE
118,63 zł brutto
96,45 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Na zamówienie
Mannol 7919 Legend Extra 0W - 30 Olej syntetyczny 4l Mannol 7919 Legend Extra 0W - 30 Olej syntetyczny 4l Mannol 7919 Legend Extra 0W - 30 Olej syntetyczny 4l
107,59 zł
Na zamówienie
Mannol 7919 Legend Extra 0W - 30 Olej syntetyczny 4l
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
107,59 zł brutto
87,47 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Na zamówienie
Mannol 7709 5W-30 20l Olej Toyota Lexus Mannol 7709 5W-30 20l Olej Toyota Lexus Mannol 7709 5W-30 20l Olej Toyota Lexus
398,36 zł
Na zamówienie
Mannol 7709 5W-30 20l Olej Toyota Lexus
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
398,36 zł brutto
323,87 zł netto
Mannol 7709 5W-30 60l Olej Toyota Lexus Mannol 7709 5W-30 60l Olej Toyota Lexus Mannol 7709 5W-30 60l Olej Toyota Lexus
1 218,57 zł
Na zamówienie
Mannol 7709 5W-30 60l Olej Toyota Lexus
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
1 218,57 zł brutto
990,71 zł netto
Mannol 7706 5W-30 20l Olej Renault Nissan Mannol 7706 5W-30 20l Olej Renault Nissan Mannol 7706 5W-30 20l Olej Renault Nissan
526,74 zł
Na zamówienie
Mannol 7706 5W-30 20l Olej Renault Nissan
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
526,74 zł brutto
428,24 zł netto
Mannol 7706 5W-30 60l Olej Renault Nissan Mannol 7706 5W-30 60l Olej Renault Nissan Mannol 7706 5W-30 60l Olej Renault Nissan
1 562,83 zł
Na zamówienie
Mannol 7706 5W-30 60l Olej Renault Nissan
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
1 562,83 zł brutto
1 270,59 zł netto
Mannol 7908 5W-30 5 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 5 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 5 l Olej Renault Volkswagen
121,25 zł
Na zamówienie
Mannol 7908 5W-30 5 l Olej Renault Volkswagen
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
121,25 zł brutto
98,58 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Na zamówienie
Mannol 7908 5W-30 1 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 1 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 1 l Olej Renault Volkswagen
28,38 zł
Na zamówienie
Mannol 7908 5W-30 1 l Olej Renault Volkswagen
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
28,38 zł brutto
23,07 zł netto
w kartonie 20 sztuk
sztuki
kartony
Na zamówienie
Mannol 7908 5W-30 20 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 20 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 20 l Olej Renault Volkswagen
431,96 zł
Na zamówienie
Mannol 7908 5W-30 20 l Olej Renault Volkswagen
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
431,96 zł brutto
351,19 zł netto
Mannol 7908 5W-30 4 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 4 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 4 l Olej Renault Volkswagen
98,57 zł
Na zamówienie
Mannol 7908 5W-30 4 l Olej Renault Volkswagen
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
98,57 zł brutto
80,14 zł netto
w kartonie 4 sztuk
sztuki
kartony
Na zamówienie
Mannol 7908 5W-30 60 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 60 l Olej Renault Volkswagen Mannol 7908 5W-30 60 l Olej Renault Volkswagen
1 318,12 zł
Na zamówienie
Mannol 7908 5W-30 60 l Olej Renault Volkswagen
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
1 318,12 zł brutto
1 071,64 zł netto
Mannol Diesel TDI 5W-30 7909 1L Olej silnikowy VW Mannol Diesel TDI 5W-30 7909 1L Olej silnikowy VW Mannol Diesel TDI 5W-30 7909 1L Olej silnikowy VW
29,83 zł
Na zamówienie
Mannol Diesel TDI 5W-30 7909 1L Olej silnikowy VW
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
29,83 zł brutto
24,25 zł netto
w kartonie 20 sztuk
sztuki
kartony
Na zamówienie
Mannol Diesel TDI 5W-30 7909 60L Olej silnikowy VW Mannol Diesel TDI 5W-30 7909 60L Olej silnikowy VW Mannol Diesel TDI 5W-30 7909 60L Olej silnikowy VW
1 318,13 zł
Na zamówienie
Mannol Diesel TDI 5W-30 7909 60L Olej silnikowy VW
Dodaj do ulubionych
Dodaj do porównania
Producent: MANNOL
1 318,13 zł brutto
1 071,65 zł netto
w kartonie 20 sztuk
sztuki
kartony
Na zamówienie

Oleje silnikowe – kompleksowy wybór dla każdego silnika | ewnarstore.pl

Olej silnikowy to coś więcej niż tylko środek smarny – to fundament bezpiecznej i wydajnej pracy silnika, porównywalny do krwiobiegu w organizmie człowieka. Jego rola zaczyna się już w chwili uruchomienia silnika, gdy cienka warstwa filmu olejowego musi natychmiast dotrzeć do najważniejszych powierzchni ciernych: panewek korbowodowych, wałka rozrządu, gładzi cylindrów, pierścieni tłokowych i układu rozrządu. Brak właściwego smarowania przez kilka sekund może prowadzić do mikrozatarć, które w dłuższej perspektywie znacząco skracają żywotność jednostki napędowej.

Nowoczesny olej silnikowy nie tylko smaruje, ale również chłodzi elementy silnika – zwłaszcza te, które nie są objęte obiegiem cieczy chłodzącej, jak np. denka tłoków czy łożyska turbosprężarki. Dodatkowo uszczelnia przestrzenie między pierścieniami a gładzią cylindra, zapobiega przedmuchom spalin do skrzyni korbowej oraz chroni przed korozją, tworząc ochronny film na powierzchniach metalowych. W dobie niskiej emisji i wysokiej wydajności paliwowej olej musi też wykazywać odporność na utlenianie, utratę lepkości i rozcieńczenie paliwem.

Właśnie dlatego w ewnarstore.pl stworzyliśmy kategorię, w której znajdziesz kompletną ofertę olejów silnikowych do każdego typu jednostki: od lekkich pojazdów benzynowych i silników z LPG, przez samochody dostawcze i floty ciężarowe, aż po maszyny rolnicze, budowlane i agregaty stacjonarne. Oferujemy produkty syntetyczne klasy low SAPS (przyjazne dla filtrów DPF i systemów SCR), wytrzymałe oleje półsyntetyczne przeznaczone dla flot wysokoprężnych oraz klasyczne oleje mineralne – sprawdzone w starszych konstrukcjach, w trudnych warunkach terenowych i przy dużym obciążeniu cieplnym. Każdy olej dostępny w naszym sklepie spełnia rygorystyczne normy jakościowe API, ACEA, JASO oraz wymagania czołowych producentów OEM: Mercedes-Benz, MAN, Renault Trucks, VW, Volvo, Ford, Fiat, Cummins, Deutz i wielu innych.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz warsztat, obsługujesz flotę pojazdów czy po prostu chcesz zadbać o swój silnik prywatnego auta – u nas znajdziesz olej dopasowany do konkretnego zastosowania, warunków pracy i wymagań technicznych. Zadbaj o niezawodność swojego silnika z ewnarstore.pl – zaufaj jakości, która pracuje codziennie na trasie, w polu i na budowie.

Dlaczego warto kupować oleje w ewnarstore.pl?

  • ???? Świeże dostawy co 14 dni – żadnych zalegających partii.
  • ???? Marki premium i ekonomiczne: Shell, Mobil, TotalEnergies, Fuchs, Orlen, Lotos, Millers.
  • ???? Pojemności od 1 l do beczek 208 l + IBC 1000 l dla flot.
  • ???? Normy OEM: MB-229.52, VW 508 00/509 00, Volvo VDS-4.5, MAN M 3677, Ford WSS-M2C952-A1.
  • ???? Fachowe doradztwo – inżynier tribolog odpowie w ciągu 30 min.
  • ???? Błyskawiczna wysyłka – 98 % zamówień opuszcza magazyn tego samego dnia.

Podział olejów silnikowych według technologii

3.1 Oleje syntetyczne (0W-20 • 0W-30 • 5W-30 • 5W-40)

Oleje syntetyczne to najbardziej zaawansowana technologicznie grupa środków smarnych, które powstają w wyniku syntezy chemicznej czystych cząsteczek bazowych – głównie typu PAO (polialfaolefiny) lub HC-Synthese (hydrokraking). Dzięki temu charakteryzują się wysoką czystością, stabilnością cieplną i odpornością na utlenianie, przewyższając właściwościami tradycyjne oleje mineralne czy półsyntetyczne.

Oleje syntetyczne gwarantują natychmiastowy przepływ i pełne smarowanie już przy -30°C, dlatego są najlepszym wyborem do eksploatacji w zimnym klimacie lub w pojazdach z systemem start-stop, który wielokrotnie uruchamia silnik w krótkich odstępach czasu. Niskie opory wewnętrzne i stabilność lepkości przy dużym obciążeniu sprawiają, że silnik pracuje lżej, zużywa mniej paliwa i wolniej się zużywa.

Dzięki zaawansowanej formulacji syntetyki mogą spełniać rygorystyczne normy takich producentów jak Mercedes-Benz (MB 229.52), Volkswagen (VW 504.00/507.00), BMW Longlife-04, Ford WSS-M2C950-A czy PSA B71 2312. Wersje Low SAPS oraz Fuel-Economy (np. 0W-30, 0W-20) doskonale sprawdzają się w nowoczesnych jednostkach z filtrami cząstek stałych (DPF/GPF), układami SCR/AdBlue, turbiną o zmiennej geometrii czy bezpośrednim wtryskiem.

Olej syntetyczny to także najdłuższy możliwy interwał wymiany – nawet do 60 000 km lub 750 motogodzin przy spełnieniu norm producenta i pracy w umiarkowanych warunkach. To sprawia, że jest idealnym wyborem dla użytkowników flot, samochodów firmowych, taksówek, maszyn z systemami telematycznymi oraz pojazdów eksploatowanych intensywnie w ruchu miejskim lub na autostradzie.

W ofercie ewnarstore.pl znajdziesz syntetyczne oleje silnikowe w najpopularniejszych klasach lepkości: 0W-20, 0W-30, 5W-30 i 5W-40. Każdy z nich został wybrany z myślą o optymalnej ochronie jednostki napędowej, maksymalnej oszczędności paliwa i zgodności z aktualnymi normami emisji spalin EURO 6/VI. W razie wątpliwości – skontaktuj się z naszym doradcą technicznym, który pomoże dobrać olej do specyfikacji producenta Twojego pojazdu.

3.2 Oleje półsyntetyczne (10W-40 • 5W-40)

Oleje półsyntetyczne to złoty środek między ceną a jakością – stanowią kompromis, który idealnie sprawdza się w pojazdach użytkowanych codziennie, ale bez ekstremalnych obciążeń. Ich baza to mieszanka komponentów mineralnych i syntetycznych, co pozwala uzyskać lepszą odporność termiczną i stabilność lepkości niż w przypadku typowych olejów mineralnych, a jednocześnie utrzymać atrakcyjną cenę zakupu i eksploatacji.

Półsyntetyczny olej 10W-40 lub 5W-40 doskonale nadaje się do pojazdów z dużym przebiegiem (powyżej 200 000 km), samochodów flotowych oraz aut pracujących w cyklu mieszanym – miejsko-tranzytowym lub krótkodystansowym. Zapewnia odpowiednią ochronę elementów silnika, takich jak pierścienie tłokowe, wał korbowy, popychacze hydrauliczne czy gniazda zaworowe, nawet w warunkach stopniowego zużycia układu korbowo-tłokowego.

W porównaniu z olejami mineralnymi, półsyntetyki wykazują lepszą odporność na utlenianie i tworzenie nagaru. Dodatki detergentowe i dyspersyjne zapobiegają osadzaniu się sadzy i laków, co przekłada się na czystość silnika i jego stabilne działanie. Dzięki temu można wydłużyć żywotność świec żarowych, zaworów EGR i układu recyrkulacji spalin.

Oleje półsyntetyczne w klasach lepkości 10W-40 i 5W-40 często spełniają normy API SL, SM, SN, ACEA A3/B4, E3/E5, a także aprobaty producentów takich jak Renault, Fiat, Opel, Ford czy Iveco. Stosowane są zarówno w pojazdach osobowych z silnikami benzynowymi i Diesla, jak i w lekkich dostawczakach oraz starszych ciągnikach rolniczych.

W sklepie ewnarstore.pl oferujemy wyłącznie sprawdzone półsyntetyczne oleje silnikowe, które zostały przetestowane w realnych warunkach drogowych i warsztatowych. Jeśli Twój pojazd nie wymaga jeszcze full syntetyku, a zależy Ci na dobrej ochronie i niskich kosztach eksploatacji, wybierz 10W-40 lub 5W-40 półsyntetyczny – to praktyczny wybór dla wielu użytkowników indywidualnych i flotowych.

3.3 Oleje mineralne (15W-40 • 20W-50)

Oleje mineralne to klasyka, która wciąż znajduje szerokie zastosowanie w pojazdach starszego typu, silnikach wysokoprężnych bez układów oczyszczania spalin, a także w maszynach roboczych, agregatach i generatorach prądu. Wytwarzane są na bazie oczyszczonych frakcji ropy naftowej, co przekłada się na wysoką odporność filmu olejowego na rozcieńczanie paliwem, osadzanie sadzy i zużycie pod wpływem wysokiej temperatury.

Najczęściej stosowane klasy lepkości, takie jak 15W-40 i 20W-50, oferują solidną ochronę w szerokim zakresie temperatur, a jednocześnie dobrze znoszą pracę w trudnych warunkach – na wolnych obrotach, z dużym obciążeniem cieplnym lub mechanicznym. Właśnie dlatego oleje mineralne są chętnie wybierane do ciągników rolniczych, maszyn budowlanych, wozideł, starszych autobusów oraz samochodów osobowych z przebiegiem powyżej 300 000 km.

Ze względu na nieco większą lepkość dynamiczną i obecność klasycznych dodatków smarnych, oleje mineralne często ograniczają zużycie oleju w silnikach z wyeksploatowanymi pierścieniami tłokowymi lub uszczelniaczami zaworów. Jeśli Twój pojazd zużywa więcej niż 0,5 litra oleju na 1000 km, wybór lepkości 20W-50 może ograniczyć ubytki i poprawić kompresję.

Oleje tej klasy są kompatybilne z normami API SG, SJ, SL, CF, CH-4, CI-4 oraz ACEA A2/B2, E2, i często rekomendowane do jednostek bez filtrów cząstek stałych (brak DPF/SCR). Można je stosować zarówno w starszych pojazdach osobowych i dostawczych, jak i w agregatach prądotwórczych, kompresorach czy silnikach stacjonarnych.

W sklepie ewnarstore.pl oferujemy tylko sprawdzone i wydajne oleje mineralne o dużej rezerwie lepkości, dobrych właściwościach myjących i ochronnych, przystosowane do pracy w trudnym środowisku. Jeśli szukasz ekonomicznego, a jednocześnie trwałego rozwiązania dla starszych konstrukcji, olej 15W-40 lub 20W-50 będzie bezpiecznym i rozsądnym wyborem.

Jak czytać klasę lepkości SAE?

OznaczenieRozruch (°C)Temp. pracy (°C)Zastosowanie
0W-20≤ –40120Hybrydy, Euro 6e, normy CO₂ 95 g
5W-30≤ –35120Auta osobowe z DPF, GPF
10W-40≤ –30135Floty, dostawcze, LPG
15W-40≤ –25140Starsze diesle, maszyny robocze

Źródło: SAE J300 oraz test High-Temperature High-Shear (HTHS).

Poradnik doboru oleju – 7 kroków

  1. Sprawdź instrukcję – producent podaje lepkość i normę (np. VW 504.00).
  2. Uwzględnij przebieg – powyżej 200 000 km często lepiej sprawdza się 5W-40 lub 10W-40.
  3. Typ paliwa – benzyna / LPG = API SP; diesel z DPF = ACEA C3; diesel bez DPF = ACEA E7.
  4. Warunki pracy – trasy autostradowe → syntetyk 0W-30 / 5W-30; ruch miejski → 5W-40.
  5. Interwał wymiany – longlife tylko z właściwym filtrem i paliwem o niskiej zawartości siarki.
  6. Nie mieszaj przypadkowo – jeśli zmieniasz klasę, wykonaj płukanie silnika.
  7. Kontroluj poziom co 1000 km lub 50 h pracy – ubytek > 0,3 l wymaga diagnostyki.

Procedura wymiany oleju – o czym pamiętać?

  • ???? Wymieniaj filtr oleju przy każdej zmianie, nawet przy dolewkach longlife.
  • ???? Rozgrzej silnik do ±60 °C, aby olej spłynął z kanałów powrotnych.
  • ???? Sprawdź uszczelkę korka spustowego; wymień na nową lub zastosuj podkładkę miedzianą.
  • ???? Napełnij 90 % objętości, uruchom silnik 2 min, dolej do poziomu MAX.
  • ???? Zresetuj indeks okresów serwisowych w komputerze pokładowym.

Zrównoważony rozwój i recykling

Zużyty olej klasyfikowany jest jako odpad niebezpieczny. Współpracujemy z siecią punktów zbiórki ORZR, gdzie bezpłatnie oddasz zużyty olej i filtr. Wybierając beczkę 60 l zamiast sześciu kanistrów 10 l, ograniczasz plastik nawet o 40 %. Nasze syntetyki produkowane są w rafineriach posiadających certyfikat ISO 50001 – zarządzanie energią.

FAQ – pytania kierowców i serwisantów

Czy mogę przejść z oleju 5W-30 na 0W-20?
Tak, pod warunkiem że silnik jest w dobrej kondycji, nie zużywa nadmiernie oleju oraz producent dopuszcza lepkość 0W-20 (sprawdź homologację w instrukcji serwisowej). Rzadszy olej poprawi efektywność paliwową i przyspieszy smarowanie na zimno, ale w wyeksploatowanej jednostce może zwiększyć parowanie i pobór oleju.
Jak rozpoznać olej typu low-SAPS?
Oleje low-SAPS zawierają niską zawartość siarki (S), fosforu (P) oraz popiołów siarczanowych (SAS). Na etykiecie szukaj norm ACEA C1, C2, C3, C4, C5 lub C6 oraz napisu „Low SAPS”, „Mid SAPS” lub „For vehicles with DPF”. Takie oleje są konieczne w silnikach z DPF / GPF i układami SCR, bo nie zapychają filtrów i katalizatorów.
Czy wydłużony interwał wymiany szkodzi silnikowi?
Nie, jeśli używasz oleju long-life (np. VW 504 00/507 00, BMW LL-04, MB 229.52), stosujesz filtr o podwyższonej chłonności i tankujesz paliwo dobrej jakości. Przy jeździe miejskiej lub częstych rozruchach warto skrócić interwał o 20-30 %.
Jakie badania laboratoryjne oleju warto wykonać?
  • FT-IR – wykrywa utlenianie, rozcieńczenie paliwem, ubytek dodatków.
  • ICP-OES – określa poziom metali zużyciowych (żelazo, chrom, aluminium, miedź), dzięki czemu widać zużycie panewek, pierścieni i łożysk.
  • Badanie lepkości kinematycznej – sprawdza, czy olej utrzymuje parametry w 40 °C i 100 °C.
Analizy te są standardem w flotach i motorsporcie, ale coraz częściej korzystają z nich także użytkownicy indywidualni, by przedłużyć żywotność silnika.
Czy można mieszać oleje różnych marek?
Można, o ile mają taką samą lepkość i spełniają identyczne normy, jednak różnice w pakietach dodatków mogą obniżyć stabilność i właściwości antykorozyjne. Lepiej unikać mieszania i w razie potrzeby wykonać pełną wymianę.
Czy olej 10W-40 nadaje się do silników z przebiegiem 300 000 km?
Tak. Półsyntetyczny lub mineralny 10W-40 ma wyższą lepkość filmu olejowego, więc uszczelnia pierścienie, ogranicza parowanie i stabilizuje ciśnienie w rozgrzanym, lekko zużytym silniku. Zawsze jednak sprawdź specyfikację producenta i ewentualną obecność filtra DPF.

Zamów olej silnikowy z szybką dostawą!

Nie ryzykuj zatarcia silnika. Wybierz oryginalne oleje z ewnarstore.pl, skorzystaj z naszego magazynu 3000 m² i odbierz przesyłkę już jutro. Masz pytania? Zadzwoń lub napisz – eksperci olejowi są do Twojej dyspozycji.

Zapisz się na nasz Newsletter

Wysyłamy tylko cenne informacje! Rabaty, porady i promocje.

Jesteś przedstawicielem warsztatu?

Załóż darmowe konto - zyskaj dostęp do rabatów i promocji!

Załóż darmowe konto